Написав Вадим Миколайович
|
Четвер, 01 листопада 2018, 13:33 |
Нещодавно екскурсія у складі учнів середніх і старших класів нашої школи вирушила в одне з найвизначніших міст України – Київ . Перш за все, хочу подякувати класному керівнику 9-Б класу - Галині Валеріївні Кириченко , а також іншому учительському складу поїздки за непересічне терпіння і наполегливість в організації і проведенні подорожі . Велику роль зіграла в екскурсії її дата , адже вона припала на одне з найатмосферніших свят сучасності, на Хелловін. Тому і учні, і вчителі, та навіть екскурсовод відчули містичну атмосферу під час поїздки . Потрапивши до Києва, ми спочатку відвідали Державний музей іграшки, який вразив нас різноманіттям експонатів і позитивом персоналу . Надзвичайно цікаво було дізнатися про іграшки різних поколінь і областей України . Після відвідин музею екскурсія продовжилася Хрещатиком, де ми на власні очі побачили найвизначніші постаменти міста. Неймовірне враження ми отримали і від відвідин зоопарку, який приємно здивував різноманітністю екзотичних тварин. Підсумовуючи, скажу , що шкільні екскурсії дуже важливі для нас, адже вони закарбовуються в пам'яті на все життя , тому ми дуже вдячні вчителям за їх організацію .
Учениця 9-Б класу Клюковська Анастасія
|
Написав Вадим Миколайович
|
Вівторок, 30 жовтня 2018, 13:35 |
Важко уявити, як змогла б жити й працювати людина без кімнатних рослин, особливо у дощову похмуру осінь, взимку, коли дерева стоять без листя, а земля скута морозом. У цей час, коли природа спить міцним сном, людина тягнеться до зелені, живих квітів. Протягом усієї історії людського суспільства квітучі рослини завжди прикрашають життя людей. Вони тішать наше око, нагадують про багатство весни, теплий подих літа та блиск золотої осен,і вражають своїми живими й соковитими фарбами. Що може бути прекрасніше за кімнату, яка потопає у квітах? Які штучні запахи можуть зрівнятися з дивовижними пахощами кімнатних рослин? Ці маленькі оази зелені, пахощів, фарб, що змінюються залежно від пір року, діють на нас як чарівна музика. Учні 3-Б класу вважають, що вирощування кімнатних рослин - одне з найбільш захопллюючих занять. Рослини не тільки очищають повітря в приміщенні, але також з їхньою допомогою можна змінювати розміри та форми інтер’єру. За ними діти постійно доглядають. Ці зелені вихованці віддячують учням чистим повітрям, красивими квітами, листям, а деякі навіть і плодами, якщо правильно і ретельно стежити й доглядати за ними. Тому діти знають не тільки назву кімнатної рослини, а й її батьківщину, біологічні особливості, потребу в поживних речовинах, воді і світлі. Вихованці 3-Б класу взяли участь у конкурсі «Галерея кімнатних рослин». Діти саджали рослини, оновлювали ґрунт. Після конкурсу ділилися своїми враженнями у фотовиставці, провели виставку малюнків.
Автор: О.М.Кавун
|
Написав Вадим Миколайович
|
Понеділок, 29 жовтня 2018, 13:33 |
Мої учні 10-МФ дуже люблять подорожувати. Ми вже бували у Львові, та це місто манить до себе. І ось цієї осені відвідали його ще. Незмінна наша медсестра – мама учня Богдана – Ходаківська Оксана Сергіївна – завжди поряд. Також учнів супроводжувала вчитель Денисенко Юлія Сергіївна. Подорож була дуже захопливою, пізнавальною, усім сподобалася. Спочатку діти поїхали маршрутом «Золотої підкови Львівщини», на якому познайомилися з історією Галичини, історією Львівщини та фортифікаційними спорудами цього краю. Побували в Золочівському замку, збудованому у 17 ст. Як свідок історичних подій Золочівський замок є однією з найвизначніших пам'яток культури й оборонної архітектури на теренах галицької землі... Замок багато разів змінював своє призначення: від фортеці -до тюрми та школи. У палаці була колись і резиденція польських королів. Тепер тут заповідник-музей. Дуже захопив своїм виглядом Підгорецький замок - один з найкращих у Європі зразків поєднання ренесансного палацу з бастіонними укріпленнями. Палац називали "польським Версалем"... Мурований замок заснував у 1635 р. коронний гетьман Станіслав Конецпольський на місці давніших укріплень, що належали родині Підгорецьких. До замкового комплексу входять такі споруди: палац, оточений бастіонними укріпленнями, валами, ровами, чудовим парком, що знаходиться на декількох терасах і є пам'яткою садово-паркового мистецтва державного значення, римо-католицький костел XVIII ст. та заїжджий двір. Саме цю споруду зробили Лувром, коли знімали усім відомий пригодницький фільм "Д'Артаньян і три мушкетери". А на завершення цієї екскурсії учні відвідали Олеський замок, який вважають найвідомішим замком Львівщини, відродженим з цілковитої руїни. Понад шість століть стоїть він на високому пагорбі і є свідком та учасником багатьох подій, що навічно увійшли в історію... Вперше Олеський замок згадується в письмових джерелах, датованих 1327 роком. З цікавістю діти переглянули експозицію музею, що розташувався у стінах палацу. Після такої змістовної подорожі першого дня обід видався дуже смачним. Увечері учні прогулювалися центром древнього міста Лева, відвідували різні магазинчики, кав’ярні та просто насолоджувалися атмосферою, що панує. Вечірній дощ не завадив прогулянці. Наступного дня знайомство з містом продовжилося. Як і першого дня, у цьому нам допомагав екскурсовод пан Сергій. Учні дізналися, що під львівською бруківкою є безліч тунелів та підземель, які спорудили кілька століть тому. Побували в підземеллі Гарнізонного храму свв.. апп. Петра і Павла, підземеллі монастиря бернардинів, підземеллі аптеки-музею. Також відвідали музей сала. Усіх захопив підйом на Львівську ратушу. Учні каталися на міському оглядовому трамвайчику. Прогулянки містом були неповторні. А вечірній перегляд фільму в «Кінопалаці» завершив екскурсію. Утомлені та щасливі діти поверталися потягом додому. А в потязі учні брали один в одного інтерв’ю. І ось короткі відгуки десятикласників про подорож. - Коливай Дмитро: Мені сподобалася вся поїздка до Львова, також спілкування в поїзді. - Лисенко Дмитро: Запам’яталася прогулянка у вагончиках. - Ходаківський Богдан: Дуже сподобалися різні кафешки. - Кошовий Богдан: Не забуду замки Львівщини, вони неймовірні. - Смірнов Матвєй: Запам’яталася найбільше «Криївка», «Кавова копальня», вечірній Львів. - Скрипник Валерія: Підземелля Львова запам’ятаю, а також найбільше неймовірних вражень отримала у замках. - Жадан Євгенія: Вражають підземелля. - Пастушенко Віктор: Я захоплений усім побаченим. - Олійник Надія: Мені сподобалася поїздка в поїзді, також прогулянка трамвайчиком. - Кісіль Сергій: Підйом на Ратушу не забуду ніколи. - Сторчоус Тетяна: Нічний Львів – це щось незвичайне! Сподобався фільм. - Павлюченко Олег: Не забуду чудові прогулянки Львовом. - Єдин Владислав: Сподобалося у місті все, а також атмосфера в поїзді. - Якубенко Анна: Мене вразив сам Львів, запам’ятаю прогулянки містом. Радісно зустрічали в рідних домівках екскурсантів. Подорож запам’ятається надовго.
Автор : А. М. Золотарьова
|
Написав Вадим Миколайович
|
П'ятниця, 26 жовтня 2018, 12:26 |
|
Написав Вадим Миколайович
|
П'ятниця, 26 жовтня 2018, 09:40 |
Розпочинаються осінні канікули, які триватимуть з 29 жовтня по 4 листопада . Явка учнів до школи – 5 листопада. Напередодні осінніх канікул з Вашою дитиною педагогічними працівниками школи проведено ряд бесід та інструктажів, спрямованих на попередження нещасних випадків, травмувань. Вважаємо за необхідне звернути і Вашу увагу на необхідність повторення вдома правил протипожежної безпеки, нагадати правила безпеки при користуванні газо – та електроприладами. Обговоріть , будь ласка, з дитиною всі ситуації, які можуть виникнути за Вашої відсутності та виробіть план дій. Залиште на видному місці телефони, що можуть швидко знадобитися: Ваш робочий, телефон сусідів, бабусі, служб газу, швидкої допомоги та інше. Доцільно ще раз перевірити справність всіх електроприладів, які дитина буде використовувати за Вашої відсутності. Наголосіть, що категорично заборонено пускати до оселі малознайомих та сторонніх людей, що можуть представлятися працівниками різних служб, контролерами, агітаторами, представниками релігійних громад. За умови погіршення погодніх умов не слід використовувати велосипед на проїжджій частині. Просимо бути уважними до того, чим займаються та з ким спілкуються Ваші діти. Намагайтесь проводити якомога більше часу разом. Постарайтесь, щоб максимум часу дитина перебувала на свіжому повітрі. Прослідкуйте, за тим, щоб дитина не перебувала на вулиці сама в темний час доби. Сподіваємось на Вашу підтримку та розуміння. Бажаємо приємних і змістовних канікул.
З повагою дирекція школи. |
Написав Вадим Миколайович
|
П'ятниця, 26 жовтня 2018, 09:35 |
|
Написав Вадим Миколайович
|
Четвер, 25 жовтня 2018, 11:50 |
З метою розширення знань про рідний край, розвитку інтересу до історії Батьківщини, виховання почуття гордості та гідності за свою країну учні 7-х класів разом з класними керівниками під час проведення тижня історії рідного краю відвідали Шполянський краєзнавчий музей. Під час оглядової екскурсії, діти познайомилися з археологічними знахідками, історичним минулим Шполянщини. Завдяки дуже цікавій і змістовній розповіді екскурсовода, учні мали змогу зануритись в культуру, побут, релігію, історію нашої Батьківщини. Екскурсія мала патріотично – виховний та пізнавальний характер, була наповнена відчуттям любові до рідного краю. Діти дізналися багато цікавого про рідний край й отримали величезне задоволення від подорожі у давнину.
|
Написав Вадим Миколайович
|
Четвер, 25 жовтня 2018, 11:44 |
Нещодавно на годину спілкування до учнів 9-Б класу завітала районний лікар - фтизіатр Набережна Тетяна Костянтинівна, яка цікаво і змістовно розповіла учням про правила здорового способу життя. Окремо учні і лікар поспілкувались на дуже актуальну тему - про небезпеку захворювання на туберкульоз. Тетяна Костянтинівна розповіла про шляхи поширення збудника туберкульозу, прояви його в організмі людини, оскільки підлітки належать до групи підвищеного ризику щодо захворювання на туберкульоз. Учні мали змогу почути цікаві факти та статистичі дані, вкотре переконалися у важливості здорового способу життя для підтримання імунітету, що допоможе знизити ризик на одне з небезпечних захворювань людства.
|
Написав Вадим Миколайович
|
Вівторок, 23 жовтня 2018, 12:33 |
У центрі уваги стоїть дитина. Один із пріоритетів - навчання, яке дає дітям задоволення. Дитина має почуватись у школі вільно. Це швидко налагоджує контакти між однокласниками, вносить різноманітність у буденність. Кілька перших тижнів я витратила на формування колективу - проводила ігри та тренінгові вправи. Прагнула до створення родинного затишку. Діти мають відчути, що вони потрібні вчителю, тому я намагаюсь частіше казати їм про свої відчуття щодо нашої спільної роботи, розповідати про своє дитинство. Це дозволяє налагодити “відкриті” стосунки. Впевнена, що вчитель, який ділиться з учнями своїм особистим, може чекати у відповідь такої ж довіри. Я часто кажу: “Я вдячна тобі за запитання”, “Я рада, що ви впорались з таким завданням”, “Мені приємно було провести з вами час”. Також даю змогу висловити свою думку максимальній кількості охочих. Намагаюсь уникати однозначних слів - “Правильно” , “Добре”, “He так”, “Неправильна відповідь”. Натомість щодня залучаю дітей висловлювати власні відчуття про те, що відбувалось на уроках - діти висловлюються малюнками, вчинками,словами. Правила роботи в класі ми випраиювали разом з дітьми. Я уникаю слів «у школі сказали». Діти говорять: “Ми домовились”. Домовились не говорити одночасно. Домовились допомогти пташкам і зробити годівнички. Сучасні учні хочуть бути учасниками навчального процесу. Мотивація починається із запитання “а чому так?” На початку навчального року вчитель зазвичай повідомляє, що говорити всім одночасно неправильно. Мої ж учні спробували відповідати на запитання одночасно, називати своє ім’я всі разом. Їм не сподобалось - важко почути свого сусіда, обрати найбільш вдалу думку. Тому виникло правило: “Перш ніж говорити, треба просигналізувати про своє бажання вчителю”. Діти спробували по-іншому і обрали зручний для себе варіант. Я дозволяю дітям помилятись. Лише так вони робитимуть висновки. Ми не ідеальні - діти також. Показую дітям, що я також можу помилитись . Але я вибачилась і пояснила, що це помилка. Я прагну сформувати в учнів уміння робити висновки з власних помилок. Кожна відповідь дитини - гідна бути вислуханою. Завжди прошу пояснити свою думку або алгоритм підрахунку. Таким чином дитина самостійно ще раз проходить свій “шлях” і шукає більш точну відповідь. Це тривалий шлях - щоб учні всього класу ставились спокійно до “помилок” і сприймали їх як досвід, частину свого життя. Оплесками підтримуємо дитину, яка проявляє ініціативу, - щоб подолати їi страх, зробити не так, як очікується. Я намагаюсь завжди слухати своїх учнів. Так вони швидше розвинуть мовлення. Якщо дитина зненацька хоче зі мною чимось поділитись - це ознака довіри. Навіть якщо на математиці дуже хочеться розповісти про цирк. А потім разом ми рахуємо, скільки звірів там було. Основне джерело інформації для учнів - це спілкування з усіма суб’єктами освітнього процесу. Діти багато спілкуються між собою, з вчителем та іншими працівниками школи.
Автор: Л.М.Сіренко |
Написав Вадим Миколайович
|
Понеділок, 22 жовтня 2018, 12:35 |
Уже в котрий раз учні нашої школи беруть участь у Міжнародному краєзнавчому конкурсі, презентованому Союзом українок , який щоосені проходить у м. Львові та здобувають там блискучі перемоги. Це і наші сьогоднішні випускники, а це учні 11-х класів : Стригун Ярослав - І місце та стипендія за роботу «Корисні копалини нашого краю», Ремінний Богдан у номінації «Перлина конкурсу» з роботою «Населення Шполянщини» , Ткаченко Олеся - ІІ місце за роботу «Лебединський насіннєвий завод – флагман агроіндустрії України», Степаненко Аліна ІІ місце за роботу «Лікарські рослини Шполянщини» , Степаненко Ілона та Бабич Тетяна здобули І місце в номінації «Мовознавство» з роботою «Розвиток сучасної української мови, Кошовий Богдан - ІІІ місце у номінації «Літературознавство» з роботою «Сучасна українська література» У цьому році призером найпрестижнішого конкурсу знову стала учениця 9-А класу Кримчак Вікторія з роботою про видатного композитора, автора всесвітньо відомої щедрівки Миколи Дмитровича Леонтовича. У минулому Віка вже отримала престижне ІІ місце за роботу про видатну жінку, нашу землячку - Надію Шулежко, яка в роки війни врятувала від смерті сотню єврейських дітей. І ось знову перемога! Історія життя та творчості Миколи Леонтовича, цього видатного митця, дуже вражає. Виявилось, що це була неординарна постать, яка доклала чимало в музичну скарбницю не лише України, але й світу. Та, на превеликий жаль, життя цієї видатної людини обірвала безглузда смерть. А ми, сучасні українці, так мало знаємо про цього видатного композитора нашої землі! Між тим, його твори виконують хорові капели Лондона, Нью-Йорка. А його «Ще́дрик» - є однією з найпопулярніших обробок, знана не тільки в Україні, але й у всьому світі під назвою «Дзвінка колядка, Колядка дзвонів» . В основу твору покладена українська щедрівка - пісня добрих побажань, яка виконується в період зимових свят. Цікаво, що вперше за кордоном щедрівка прозвучала 5 жовтня 1921 року. Тоді український «Щедрик» був уперше виконаний на концерті в Карнегі Холі у Нью-Йорку. Ми всі також дуже добре знаємо цю щедрівку і завжди співаємо її на різдвяні свята. Про це й розповідає робота Віки Кримчак. То ж вітаємо з перемогою!
|
|
|