****************
Шановні батьки! Може, вам стане у нагоді напівжартівливий меморандум дитини, складений психологами від її імені.
Меморандум дитини
• Не псуй мене. Я чудово знаю, що мені зовсім не потрібно все, що прошу. Я просто перевіряю тебе.
• Не бійся бути твердим зі мною. Це краще, бо надає мені упевненості.
• Не застосовуй до мене сили. Це вчить мене тому, що сила — найголовніше у світі. Краще, якщо ти мене просто переконаєш.
• Будь послідовним. Це бентежить мене та змушує намагатися уникати робити те, що мені під силу.
• Не обіцяй, коли не впевнений, що зумієш дотриматися своєї обіцянки. Це послабить мою віру в тебе.
• Ігноруй мої провокації. Інакше я прагнутиму отримувати все нові й нові «перемоги».
• Не дуже засмучуйся, коли я скажу тобі: «Я тебе ненавиджу». Насправді, я не це маю на увазі, а хочу, щоб ти пошкодував про те, що ти мені зробив.
• Не змушуй мене почуватися дитиною, тому що я надолужу «дорослою» по¬ведінкою.
• Не роби за мене того, що я можу зробити сам. Не змушуй мене почуватися немовлям, тому що я постійно вимагатиму твоєї допомоги.
• Не виправляй мене перед людьми. Я охоче послухаю, якщо поговориш зі мною тихо, без свідків.
• Не намагайся обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Тоді я чомусь не дуже добре чую, а слухаюсь іще гірше. Я зроблю все, чого ти хочеш, але давай поговоримо про це пізніше.
• Не читай мені проповіді. Ти б здивувався, якби дізнався, що я добре усві¬домлюю, що погано, а що — добре.
• Не змушуй мене почуватися так, ніби мої помилки — це гріхи. Я повинен вчитися робити помилки без відчуття того, що я поганий.
• Не чіпляйся до мене. Бо я буду захищатися й оглухну.
• Не вимагай пояснень моєї поведінки. Іноді я справді не знаю, чому я це зробив.
• Не випробовуй занадто мою чесність. Мене легко настрахати, і тоді я говоритиму неправду
• Не забувай, що я люблю експериментувати. Я вчуся життю, тому прошу тебе
• змиритися з цим.
• Не захищай мене від наслідків моєї поведінки. Я повинен вчитися з досвіду.
• Не відштовхуй мене, коли я ставлю чесні запитання. Інакше ти побачиш, що я шукатиму відповіді хто зна де.
• Не відповідай на «дурні» чи безглузді запитання. Якщо відповідатимеш, то
• швидко зрозумієш, що я просто хочу тримати тебе біля себе.
• Ніколи не натякай на те, що ти бездоганний і непогрішний. Це надто багато вимагатиме від мене.
• Не шкодуй, що ми небагато часу разом. Головне те, як ми його провели.
• Не дозволяй, щоб мої страхи стривожили тебе. Тоді я ще більше боятимусь. Демонструй мені свою сміливість.
• Не забувай, що я не можу жити без доброго розуміння та заохочення. Чесно
• зароблене схвалення іноді забувається, а лайка — ніколи.
• Стався до мене так, як ти ставишся до своїх друзів, тоді і я буду твоїм другом. Пам'ятай, я більш навчуся з прикладу, а не з критики.
І крім того, я тебе так люблю! І завжди прагну твоєї любові!
ПАМ'ЯТКА ЩОДО ГРИПУ ТИПУ A/H1N1
Клінічні ознаки грипу типу А/H1N1:
- головний біль,
- біль у м'язах,
- біль у горлі,
- підвищення температури тіла,
- кашель,
- нежить, закладання носа,
- в окремих випадках - блювота і понос.
Як можна заразитися вірусом грипу типу А/H1N1?
Від іншої хворої людини повітряно-краплинним, повітряно-пиловим шляхом (вірусні частки по повітрю переносяться від хворої людини до здорової під час розмови, кашлю, чхання), при тісному контакті (знаходження на відстані близько 2-х метрів).
Як довго є заразним хворий на грип типу А/H1N1?
Інфекційний період (період, коли хворий небезпечний для оточуючих) при грипі типу А/H1N1 може бути протягом 7 днів від початку хвороби, але якщо клінічні симптоми хвороби зберігаються - то до їх зникнення.
Як попередити зараження грипом типу А/H1N1?
- уникати контакту з особами, що мають прояви грипозної інфекції;
- обмежити відвідини місць великого скупчення людей;
- часто провітрювати приміщення;
- часто мити руки з милом;
- прагнути не торкатися очей, носа або рота немитими руками;
- уникати обіймів, поцілунків і рукостискань;
- прикривати ніс і рот при чханні або кашлі одноразовою носовою серветкою, яку зразу ж після використання потрібно викинути;
- якщо у людини є симптоми грипу, то необхідно триматися від нього на відстані не менше двох метрів.
Як запобігти розповсюдженню грипу в дитячих установах?
- під час епідемічного підйому захворюваності на грип нові діти в дошкільні установи не приймаються;
- виключається переведення дітей із групи в групу;
- припинити відвідування дитячої установи сторонніми особами;
- в дошкільних установах велике значення має щоденний огляд дітей при їх приході до неї зранку, і при щонайменших ознаках захворювання діти в колектив не приймаються;
- приміщення, в якому знаходяться діти, повинні бути добре вентильованими, їх необхідно провітрювати декілька разів протягом дня;
- необхідне вологе прибирання приміщень не менше двох разів на день;
- необхідно дотримання дітьми правил особистої гігієни (часте миття рук протягом дня);
- на час епідемії (пандемії) персонал установи повинен носити марлеві пов'язки;
- персонал установи повинен бути щеплений проти сезонного або грипу А Н1N1 (при наявності вакцини);
- особам, що були в контакті з дитиною, у якої підтверджений діагноз грипу А Н1N1, необхідно провести курс хіміопрофілактики озельтамівіром.
- на час епідемії (пандемії) дитячі установи закриваються.
Що повинні знати батьки, щоб попередити зараження дітей грипом?
- навчити дітей часто мити руки з милом протягом 20 секунд;
- батьки також повинні виконувати цю процедуру, що служить добрим прикладом для дітей;
- навчити дітей кашляти і чхати в серветку або руку;
- батьки також повинні виконувати цю процедуру, що служить добрим прикладом для дітей;
- навчити дітей не підходити до хворих ближче, ніж на півтора - два метри;
- хворі діти повинні залишатися вдома (не відвідувати дошкільні установи і школи);
- утримуватися дітям і батькам від відвідин місць скупчення людей.
Що робити, якщо дитина захворіла на грип ?
- при перших ознаках захворювання дитину необхідно покласти у ліжко і викликати лікаря;
- залишити хвору дитину вдома, окрім тих випадків, коли їй потрібна термінова медична допомога. Не відправляти дитину в школу або до дошкільної установи;
- хворі на грип небезпечні для оточуючих і повинні бути негайно ізольовані. Неприпустима їх поява в громадському транспорті, дитячих колективах та інших місцях масового перебування людей.
- хворого необхідно розташувати в окремій кімнаті або огородити ширмою, виділити йому індивідуальний посуд, рушник, предмети особистої гігієни;
- не допускати контакту хворого із здоровими членами сім'ї, окрім тих, хто доглядає за ним;
- особа, що доглядає за хворим, повинна носити двошарову марлеву пов'язку або разову маску, яку потрібно міняти кожні 4 години. Після кожного контакту з хворим необхідно ретельно мити руки з милом;
- маска повинна бути або одноразовою, яку після зміни викинути в корзину, або багаторазовою, яку після прання необхідно ретельно прасувати гарячою праскою;
- проводити провітрювання приміщення декілька разів на добу;
- щодня робити вологе прибирання приміщень оселі;
- повітря в приміщеннях повинне бути достатньої вологості;
- мати разові носові серветки і корзину для використаних серветок в межах досяжності хворого;
- створити хворій дитині комфортні умови. Вкрай важливим є спокій, постільний режим;
- якщо у дитини лихоманка, то їй необхідно дати жарознижуючі ліки (препарати парацетамолу або ібупрофену), після цього викликати лікаря;
- до приходу лікаря давати дитині пити багато рідини (сік, негазована вода, морс, компот тощо);
- не слід займатися самолікуванням. Відповідне медикаментозне лікування хворому призначає тільки лікар!
Які ознаки захворювання у дитини повинні примусити негайно звернутися за медичною допомогою?
- Прискорене або утруднене дихання.
- Синюшність навкруги рота, інших шкірних покровів.
- Поява на тілі дитини крововиливів (навіть дуже маленьких), носової кровотечі.
- Висока температура тіла.
- Відмова дитини від пиття.
- Неможливість розбудити дитину або відсутність її реакції на звертання.
- Надмірне збудження дитини або поява судом.
- Поява блювоти, частого рідкого стільця.
- Скарги дитини на сильний головний біль.
- Відсутність сечовипускання або сліз під час плачу.
|