Меню

Банери

 image.jpeg

IMG 3845

image.gif

111111

криза 

зір

Урок літератури у 10 МФ класі

   Тема кохання хвилювала письменників у всі часи. Адже кохання – одне із найважливіших та найміцніших почуттів. Кожна епоха вносила щось нове в літературу про кохання. І Михайло Коцюбинський не міг оминути цієї теми. Учні 10-МФ класу торкнулися сторінок повісті «Тіні забутих предків», де автор зображує ідеальне кохання, яке, проходячи через життєві випробування, не втрачає своєї сили, не нищиться, не зникає, а навпаки, загартовується, стає міцнішим. Тема уроку, який провела вчитель української мови та літератури Золотарьова А. М. «Образи й символи твору Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків». Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання».
На початку уроку десятикласники глибше пірнули в таїну твору М. Коцюбинського під час інтерактивної гри «Незакінчене речення».
   В уяві учнів постали сині Карпати, дзвінкі чисті потоки, пахучі смереки й гірські трави. І серед цього дива живуть лісовики й нявки, щезники й чугайстри. А поряд - люди, що вміють вірити в казку, любити і вірно кохати. Іванові й Марічці – головним героям повісті - судилось стати українськими Ромео і Джульєттою, утілити в своїх долях гармонію людських душ. Тому учні досліджували за колами Вена спільне та відмінне у творах Шекспіра та Коцюбинського.
   На уроці методом групового дослідження десятикласниками була проведена велика робота.
  Перша група характеризувала образи-персонажі: Івана, Марічку, Палагну, мольфара Юру. Друга група досліджувала міфологічні образи повісті: лісовика, русалок, лісовим мавок, чугайстра, Третя група визначила образи – символи: ватру, трембіту, співанки, коломийки – та пояснила їх значення.
На уроці учні згадали цукерку маленької дівчинки Марічки, якою вона пригостила забіяку з ворожого роду, і той став покірним та лагідним, закоханим її товаришем. Саме цей епізод інсценізували Осауленко Ніка та Лисенко Дмитро, які артистично зіграли ролі Івана та Марічки.
   Також учні, захоплено працюючи на уроці, визначили проблеми повісті, конфлікти твору, ідейний зміст, визначали за цитатами героїв Михайла Коцюбинського. Цікавою була дискусія про сенс кохання в житті сучасних людей.
   Юні літературознавці зрозуміли вміння героїв бачити красу природи, віддано кохати, їхній потяг до прекрасного мистецтва музики та співу; згадали неймовірну працьовитість українців, філософське ставлення до початку людського життя та до його кінця. Десятикласники зробили висновок, що нашим предкам є чого навчити нас, людей XXI століття, саме збагнути, відчути високе почуття кохання - значить наблизитись душею до розуміння любові як великої таїни буття.

28 02 23