Меню

Банери

pro-osvity

111111 

STOP BULLING
Написав Вадим Миколайович   
Четвер, 21 лютого 2019, 14:52

21 02 19

      Педагогічним колективом школи прийнято рішення про розробку Кодексу безпечного освітнього середовища
     19 лютого 2019 року відбулось засідання педагогічної ради школи  Одним із питань, що розглядались, було питання « Про формування безпечного освітнього середовища та запобігання явищам булінгу в Новій українській школі». Педагоги були одностайними в тому, що  запобігання та профілактика випадків шкільного насильства є одним із  найважливіших завдань  на сьогодні, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до низки руйнівних наслідків, а саме: шкільної дезадаптації, академічної неуспішністі, психологічних розладів, закріплення в свідомості негативних уявлень про себе, зниження самооцінки, порушення соціалізації, соціальної дезадаптація, травматизації або суїциду.
      Основними ідеями сучасної освіти, що підтримуються і поширюються Концепцією Нової української школи є ідеї забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Вже ні для кого не є таємницею, що суспільний запит спрямовується на школу, яка є не тільки місцем, де діти навчаються, а, насамперед, простором для повноцінного розвитку, осередком успішних, креативних і щасливих людей. Такий омріяний навчальний заклад можливий лише в атмосфері фізичного комфорту, сприятливого соціального та психологічного мікроклімату, що підтримує особистість, яка розвивається, вчасно реагує на її потреби та з повагою ставиться до кожного. З цією метою у школах громад запроваджується Кодекс безпечного освітнього середовища. Головною метою КБОС у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів, працівників навчальних закладів). Йдеться про психологічний, екологічний, інформаційний аспекти безпечного освітнього середовища.

Основні завдання, які покликаний виконувати КБОС у закладі освіти:

  1. Виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу.
  2. Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психологів, батьків на освітнє середовище школи.
  3. Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу.
  4.  Скласти мінімальну та доступну програму навчання для учнів, педагогів, батьків.
  5. Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації школи, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.

Таким чином, КБОС:

  1. Містить конкретні та чіткі правила поведінки усіх учасників освітнього процесу у навчальному закладі (мої права закінчуються там, де починаються твої права).
  2.  Допомагає виявити небезпечні ситуації та належно реагувати на них, запроваджуючи чіткі процедури втручання (що і коли потрібно робити, хто повинен робити, до кого звернутися, які документи оформити, за яким зразком). Зокрема, у випадках, коли необхідно оперативно прореагувати та втрутитися в ситуацію (насильство зі сторони батьків, опікунів, учителів, конфлікти між учнями, булінг тощо).
  3. Забезпечує виконання вимог законодавства щодо гарантування безпеки усім учасникам освітнього процесу.

       Рішенням педагогічної ради у освітньому закладі створено робочу групу, до складу якої увійшли: Лепенець Н.Л – заступник директора з виховної роботи, Косенко Н.А – практичний психолог, Мозгова Н.О. – соціальний педагог, Кугот З.М. -класний керівник 1 класу НУШ, Лихенко С.П. – вчитель початкових класів, Буз С.О. – вчитель хімії, Шкарбан В.М. – вчитель інформатики. Завданням робочої групи є: провести аудит освітнього закладу, організувати та провести навчання педагогів, батьків, учнів з даного питання, скласти проект КБОС та обговорити і затвердити його на засіданні Ради школи.