Педагогічним колективом школи прийнято рішення про розробку Кодексу безпечного освітнього середовища 19 лютого 2019 року відбулось засідання педагогічної ради школи Одним із питань, що розглядались, було питання « Про формування безпечного освітнього середовища та запобігання явищам булінгу в Новій українській школі». Педагоги були одностайними в тому, що запобігання та профілактика випадків шкільного насильства є одним із найважливіших завдань на сьогодні, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до низки руйнівних наслідків, а саме: шкільної дезадаптації, академічної неуспішністі, психологічних розладів, закріплення в свідомості негативних уявлень про себе, зниження самооцінки, порушення соціалізації, соціальної дезадаптація, травматизації або суїциду. Основними ідеями сучасної освіти, що підтримуються і поширюються Концепцією Нової української школи є ідеї забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Вже ні для кого не є таємницею, що суспільний запит спрямовується на школу, яка є не тільки місцем, де діти навчаються, а, насамперед, простором для повноцінного розвитку, осередком успішних, креативних і щасливих людей. Такий омріяний навчальний заклад можливий лише в атмосфері фізичного комфорту, сприятливого соціального та психологічного мікроклімату, що підтримує особистість, яка розвивається, вчасно реагує на її потреби та з повагою ставиться до кожного. З цією метою у школах громад запроваджується Кодекс безпечного освітнього середовища. Головною метою КБОС у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів, працівників навчальних закладів). Йдеться про психологічний, екологічний, інформаційний аспекти безпечного освітнього середовища.
Основні завдання, які покликаний виконувати КБОС у закладі освіти:
- Виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу.
- Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психологів, батьків на освітнє середовище школи.
- Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу.
- Скласти мінімальну та доступну програму навчання для учнів, педагогів, батьків.
- Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації школи, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.
Таким чином, КБОС:
- Містить конкретні та чіткі правила поведінки усіх учасників освітнього процесу у навчальному закладі (мої права закінчуються там, де починаються твої права).
- Допомагає виявити небезпечні ситуації та належно реагувати на них, запроваджуючи чіткі процедури втручання (що і коли потрібно робити, хто повинен робити, до кого звернутися, які документи оформити, за яким зразком). Зокрема, у випадках, коли необхідно оперативно прореагувати та втрутитися в ситуацію (насильство зі сторони батьків, опікунів, учителів, конфлікти між учнями, булінг тощо).
- Забезпечує виконання вимог законодавства щодо гарантування безпеки усім учасникам освітнього процесу.
Рішенням педагогічної ради у освітньому закладі створено робочу групу, до складу якої увійшли: Лепенець Н.Л – заступник директора з виховної роботи, Косенко Н.А – практичний психолог, Мозгова Н.О. – соціальний педагог, Кугот З.М. -класний керівник 1 класу НУШ, Лихенко С.П. – вчитель початкових класів, Буз С.О. – вчитель хімії, Шкарбан В.М. – вчитель інформатики. Завданням робочої групи є: провести аудит освітнього закладу, організувати та провести навчання педагогів, батьків, учнів з даного питання, скласти проект КБОС та обговорити і затвердити його на засіданні Ради школи.
|