1. Що таке «школа довіри»?
Кожен педагогічний колектив прагне до того, щоб його праця давала якомога кращі результати: хочеться бути впевненими, що наші учні стануть успішними, високоосвіченими, вихованими, добрими, прекрасними людьми. Зміни у житті країни, суспільства відповідно вносять зміни і у освітній процес, який постійно оновлюється, стає більш сучасним, для того щоб повністю відповідати вимогам сьогодення. Це потребує пошуків нових форм і методів роботи з дітьми та їх батьками. На часі є питання гуманізації освітнього процесу, основним змістом якого є утвердження людини як найвищої соціальної цінності, найповніше розкриття її здібностей, забезпечення пріоритетності загальнолюдських цінностей, гармонія стосунків людини і довкілля, суспільства і природи .
Ключова проблема гуманізації освіти - відсутність цілеспрямованої організованої взаємодії учнів, батьків, педагогів, громади, побудованої на довірливих взаєминах. «Школа довіри» сприяє вирішенню цієї проблеми, адже її робота ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, системно-ціннісного, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів до розвитку, виховання й навчання учнів, тісної взаємодії освітнього закладу й родини у формуванні особистості учня-Людини, гідної довіри. Програма націлює педагогів і батьків, громадськість на співпрацю щодо комплексної реалізації пріоритетних завдань соціального та морально-етичного виховання учнів, а також емоційно-ціннісного, креативного розвитку. Це дозволяє забезпечити учнів життєвими інструментами для самовираження, життя з довірою, повагою та відповідальністю; створює можливості для учнів стати відкритими,чесними, відповідальними, обговорювати свої відмінності й цінувати їх у житті інших.
У рамках «школи довіри» наш освітній заклад працює над формуванням довіри в освітньому співтоваристві як фактора результативності та ефективності педагогічної та учнівської праці, творчого розвитку та успішної соціалізації учнів на основі ціннісних орієнтацій дітей, батьків, учителів, громади – чесності, надійності, єдності, поваги, відповідальності та інших загальнолюдських, національних цінностей.
2. «Уроки довіри» - які вони?
Від початку ІІ семестру цього навчального року ми розпочали впроваджувати у освітню діяльність «уроки довіри». Орієнтирами змістового наповнення навчально-виховної роботи за програмою «Уроки довіри в сучасній школі» є ключові спрямування та ціннісні компоненти процесу формування довіри, розвиток практичних навичок довірливої взаємодії у соціально-освітньому середовищі. Завдання «уроків довіри» різні для різних вікових груп. Тематика «уроків довіри» різноманітна: «Я, ти , він, вона – здорова нація і щасливе майбутнє», «Допомога та турбота про когось – мій вибір», «П’ять кроків до довіри», «Який – я», «Чому діти обманюють батьків?», «Як подолати страх перед ЗНО», «Будьте щасливі», «Добро і краса врятує світ» та ін. Проте всі вони мають спільне: вчити дітей жити разом, поважати і інтереси інших, цінувати один одного, вміти прийти на допомогу, навчити вірно вирішувати свої проблеми і учня першокласника і випускника.
3. Батьки – наш головний освітній партнер
Батьківський колектив нашої школи - це та рушійна сила, яка може допомогти вирішити будь – яке питання, а ще – це колектив завзятих, небайдужих, енергійних. У тому, що наша школа постійно оновлюється і осучаснюється, є левова частка наших батьків.
Впроваджуючи у свою роботу «Школу довіри», педагоги школи багато в чому покладались саме на батьків і не помилились. Всім відомо, наскільки важлива співпраця сім’ї та школи, щоб батьки та вчителі виховували дітей в одному руслі, притримуючись однакових моральних цінностей та норм поведінки. А виробити ці норми найкраще всього, обмінявшись на деякий час ролями. Тому напередодні весняних канікул був проведений День батьківського самоврядування для учнів початкової школи.
У цей день батьки самі змогли відчути себе вчителями, провести уроки, «доторкнутися» до процесу шкільного виховання. Батьки із задоволенням відгукнулися на цю пропозицію, розподілили між собою уроки, самостійно обирали їх тематику.
Хвилювались всі: вчителі, які надавали методичну допомогу при підготовці до уроків, батьки, які доклали усіх зусиль до того, щоб уроки пройшли якомога краще, і , звичайно, діти, які вболівали за своїх батьків. А ще всім було цікаво. Так урок у 3 – А класі «Я у світі» на тему: « Що буде якщо …» (про правомірну поведінку) провів тато Софійки Менюк - Менюк В’ячеслав Сергійович, працівник поліції. А ще батьки разом з дітьми множили й ділили, читали, вивчали англійську мову, займались фізичними вправами. У цей день у школі організували виставку робіт дітей і батьків, персональні творчі виставки дітей. Незвичними були і шкільні перерви, під час яких організовувались дискотеки, концерт учнів початкової школи. Батьки мали змогу відвідати шкільну їдальню, скористатись послугами шкільної бібліотеки і навіть звернутися по допомогу до шкільної медичної сестри.
4. Наші батьки – особливі
Ще однією родзинкою Дня батьківського самоврядування стали «Зустрічі з цікавими людьми». Так Лаптєва Ліна Миколаївна розповіла учням четвертого класу про роботу з гачком, ознайомила з технікою виготовлення ляльок, продемонструвала власні, вже готові вироби, учні 3 – А класу разом з мамою Ратушною Людмилою Анатоліївною виготовили з бісеру «Дерево дружби», учні 1 – А класу відвідали майстер - клас виробів з глини, який провела Сорокопудова Людмила Олександрівна, учні 2 – Б класу ліпили веселого клоуна з пластиліну із допомогою Порхун Тетяни Володимирівни. Майстер –класи провели мами, які працюють перукарями, візажистами. Від Мироненко Віти Василівни (3 – Б) діти дізналися, як правильно доглядати за волоссям, які засоби догляду можна використовувати, ознайомилися з видами зачісок та плетіння. Майстер - клас провела візажист Леляк Альона (1 – Б). Вмілі руки майстра перетворили дівчаток на справжніх красунь. Свистун Наталія Олександрівна дала майстер - клас своєї професії перукаря, продемонструвавши дітям робочі інструменти та одяг. Своїй донечці Свистун Дар’ї зробила зачіску, яка сподобалась і хлопчикам, і дівчаткам.
А учні 2 – А класу мали змогу поспілкуватись з представниками різних професій. Стюардеса Зінкевич Юлія В'ячеславівна, яка працює в Дубаях, розповіла про країни, в яких побувала, нелегкі будні пілотів, обов`язки стюардес. Із захопленням діти слухали інформацію про тварин від ветеринара Матвійчука Богдана Миколайовича - детально дізналися про догляд за домашніми тваринами. Також діти познайомилися із професією журналіста: Бачинська Л.Г розповіла про підготовку до друку інформаційного щотижневика « Шполяночка».
Сподіваємося, що і діти, і батьки отримали багато яскравих вражень і свіжих емоцій та задоволення від спілкування.
5. Що у підсумку?
По закінченню Дня батьківського самоврядування ми провели анкетування учнів і батьків.
Спільна думка – такі дні дуже потрібні. Батьки мали змогу «пірнути» у освітній процес, більше дізнатись про класні колективи, в яких навчаються їхні діти, пізнати «зворотній бік» професії вчителя. Діти ж більше дізнались про батьків своїх однокласників, отримали багато корисної інформації про професії, ремесла. Наші батьки в захопленні від дітей, які з усієї сили намагались бути чемними, вихованими, ввічливими, допитливими. Ну а діти – в захопленні від своїх батьків. І як результат – це збільшення довіри, взаєморозуміння. Педагогічний колектив школи дуже вдячний батьківським колективам 1 – 4 класів, усім батькам, які разом з нами працювали в цей день.
|