Заходи, присвячені 100-річчю з Дня народження В.Сухомлинського
1. Педагогічні читання «Творча спадщина В. Сухомлинського у діалозі з актуальними проблемами сучасної школи.» 2. Психолого-педагогічний семінар-практикум «Формування особистісних ціннісних орієнтацій (на основі досвіду В. Сухомлинського).» 3. Засідання методичного об’єднання вчителів української мови та літератури«Педагогічні ідеї В. Сухомлинського: практичні впровадження в освітній процес». 4. Слайд-бесіда з молодими спеціалістами «Серце віддаю дітям». 5. Цикл бесід з учнями «Все починається з добра» (за сторінками творів В. Сухомлинського). 6. Книжкова виставка-спогад «Великий гуманіст, мислитель, педагог Василь Сухомлинський». 7. Урок-дослідження з української мови (з використанням творчої спадщини В.Сухомлинського). 8. Літературні години «Подорож до читацької скарбнички В. Сухомлинського». 9. Конкурс малюнків до казок та оповідань В.Сухомлинського. 10. Години спілкування на тему: «Щира розмова» з використанням порад Василя Сухомлинського. 11. Круглий стіл для педагогів та батьків за книгою «Батьківська педагогіка». 12. Тренінгове заняття «Мандрівка стежинкою добра».
5 березня в 11-МФ класі відбувся урок-дослідження з української мови з використанням творчої спадщини Василя Сухомлинського . Учні працювали над джерелами багатства та виразності українського мовлення, особливостями синтаксису художнього тексту. Під час уроку проводилось практичне дослідження, дослідження – аналіз, комунікативний практикум за творами В,Сухомлинського . Одинадцятикласники з’ясовували стилістичну роль діалогу, прямої мови, роль звертань та однорідних членів речення в оповіданні В.Сухомлинського «Камінь». А після роботи над «Казкою про щастя» кожен із випускників вивів свою формулу щастя, орієнтуючись на потреби особистості та вимоги нашого часу.
6 березня в Шполянській загальноосвітній школі №1 відбулося засідання методичного об’єднання вчителів української мови, української літератури та зарубіжної літератури з теми: «Педагогічні ідеї Василя Сухомлинського: практичні впровадження в освітній процес». Учителі обмінялися думками про застосування на практиці спадщини відомого педагога, ідеї якого актуальні й сьогодні. Проведене засідання сприяло удосконаленню рівня педагогічної майстерності, ерудиції і компетентності філологів, підвищенню їх методичного рівня проведення уроків з української мови, української літератури та зарубіжної літератури.
В рамках заходів, присвячених 100-річчю з Дня народження В.Сухомлинського, в школі проведено години спілкування на тему: «Щира розмова» з використанням порад Василя Сухомлинського та цикл бесід з учнями «Все починається з добра», в ході яких діти ознайомились з літературною спадщиною видатного педагога, з його оповіданнями та казками. Школярі ще раз переконались, що такі поняття, як милосердя, чуйність, доброта, співчуття, розуміння є дуже актуальними в будь – який час і життєво необхідними для кожної людини.
Сьогодення вимагає від педагогів переосмислення багатьох освітніх цінностей. Те, що сьогодні ми називаємо інтерактивною методикою, В.О. Сухомлинский впроваджував багато років тому. Тому нині є актуальним звернення до гуманістичних основ педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, до його новаторських здобутків. 16 березня відбулася слайд-бесіда з молодими вчителями «Серце віддаю дітям».
Врятує світ краса – Завжди так говорили. Тепер врятує світ лиш доброта. Бо однієї вже краси занадто мало Бо стільки всюди зла – людина вже не та. Тож люди на землі! Спішіть добро творити, Щоб нам не згинути у морі зла Щоб кожен міг серед краси прожити У царстві справедливості й добра. Доброта - найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші . Саме про це учні 6-Б класу говорили на виховній годині «Все починається з добра». Учні ознайомилися з творами В.Сухомлинського, які допомогли дітям усвідомити значення добра. Розповіли про свої добрі справи та на завершення виконали вправу «П’ять добрих слів».
Тренінгове заняття «Мандрівка стежинкою добра» в 5-6-их класах. Соціальний педагог Мозгова Н.О.
Літературні читання «Людина починається з добра» 18 квітня на базі школи був проведений районний семінар Школи росту педагогічної майстерності вчителів української мови та літератури. Одним із заходів семінару стали літературні читання в 7-А класі, присвячені 100-річчю з дня народження В.О.Сухомлинського. На уроці учні разом з молодими вчителями української мови та літератури здійснили подорож до читацької скарбнички Василя Олександровича, видатного письменника, мудрого вчителя, директора школи, доброго сина і тата. Протягом заходу учні прочитали і проаналізували оповідання письменника: «Важко бути людиною», «Красиві слова і красиве діло», «Горбатенька дівчинка», «Найласкавіші руки», «Кінь утік», «Яблуко в осінньому саду». Використовуючи гештальт-вправи, діти проаналізували твори Василя Олександровича, склали квітку добра. На завершення свята учні зробили висновок, що Сухомлинський дійсно жив і творив для людей. Він хотів, щоб з маленької дитини виросла справжня людина, яка б піклувалася про свої рідних, поважала друзів і любила Батьківщину.
Утвердити в кожній дитині доброту, сердечність, чуйність до всього живого й красивого Саме під таким девізом 17 квітня 2018 р. пройшов психолого-педагогічний семінар-практикум на тему «Формування особистісних ціннісних орієнтацій на основі досвіду В.Сухомлинського». В ході семінару педагоги розглянули шляхи формування та розвитку особистості дитини на основі збереження загальнолюдських цінностей та природних можливостей в нових умовах розвитку суспільства. Адже суть спадщини видатного українського педагога є зразком універсальної виховної концепції, яка не втрачає актуальності, бо спирається на гуманістичні загальнолюдські цінності і духовні традиції народу. Формування ціннісних орієнтацій школярів є важливим чинником їхнього духовного розвитку. А справжнє виховання полягає у тому, щоб моральний ідеал добра, правди, честі, духовної краси жив у кожному юному серці.
|